نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2769
-
الف
+

امکان تماشای آنلاین آثار موزیم ملی تاجیکستان فراهم شد

مسوولین موزیم ملی تاجیکستان تصمیم گرفته اند امکان بازدید مجازی را برای بازدیدکنندگان فراهم نمایند.

به گزارش آی فیلم2، با فراگیر شدن شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری، مسوولین موزیم ملی تاجیکستان تصمیم گرفته اند امکان بازدید مجازی را برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی فراهم نمایند.

به گفته دست اندرکاران این موزیم، علاقه مندان امکان تماشای آثار موزیم را در شبکه های مجازی فیسبوک، تویتر، اینستاگرام و غیره با زبان های تاجیکی، روسی، انگلیسی، عربی و چینایی دارند.

 موسسه فرهنگی اکو به نقل از خبرگزاری «خاور» تاجیکستان نوشت :مخاطبان می توانند با اشیای موزیم  که از دوران عصر سنگ تا زمان معاصر می باشد آشنا شوند.

همچنین در این بازدید برای علاقه مندان 35 تور مجازی از دوره های گوناگون، از جمله عصر سنگ، عصر برنج، سرزم، آیین زرتشتی، دوره هخامنشیان، خزینه آمودریا، یونان و باختر، دوره کوشانیان، دولت سامانیان، هیتالیان و جنگ دوم جهانی در نظر گرفته شده است.

موزیم ملی تاجیکستان، یک موزیم واقع در شهر دوشنبه، پایتخت کشور تاجیکستان است که در تاریخ ۱۲ اگست ۱۹۳۴ میلادی افتتاح گردید و تا سال ۱۹۹۹ که تاجیکستان اعلام استقلال کرد، چندین نام عوض کرد. تعداد اشیاء موجود در سال ۱۹۳۴ تنها ۵۳۰ قطعه بود اما در حال حاضر این تعداد به ۵۰٬۰۰۰ می‌رسد.

موزیم ملی تاجیکستان دارای بخش‌های گروه آثار باستانی، گروه تاریخ باستان و قرون وسطی، گروه نوآوری‌ها و داستان‌های جدید و گروه هنر و طبیعت می باشد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر